Transportera katten i plastbag?

09/02 2015 12:37 // Vardag // 0 kommentarer
 
I fredags när jag åkte bussen påväg hem efter skolan så hörde jag en katt som jamade. Tänkte först att det säkert var någon som spelade nått spel med ljudet på, men så en liten stund senare fick jag se en man som satt något säte bredvid mig med en plastbag. Och bagen rörde på sig?! Strax därefter fick jag se en katt kika fram ur den halvtrasiga bagen jamandes. Det första som fick mig att undra var varför inte mannen hade katten i någon transportbur som man brukar ha? Det fick mig att fundera lite, är det verkligen okej att transportera ett djur så enligt djurskyddslagen? Jag blev så fundersam att jag både knäppte lite bilder och smygfilmade för att kunna fråga mina föräldrar om de visste. Det hade jag nog inte gjort om det inte var för att mannen satt och tryckte ner katten eller slog till påsen lite lätt varje gång katten jamade eller kikade upp ur plastbagen. Men mina föräldrar sa att det kunde ju faktiskt vara en katt mannen tagit hand om eller att han inte hade råd med en transportbur helt enkelt. Men ändå, djurvän som jag är så börjar man ju undra. Vad tycker ni, rätt eller fel att transportera en katt i en plastbag?

Kommentarer



Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Namn - Ålder - Stad
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.