Lathet

09/08 2015 23:20 // Vardag // 0 kommentarer
Lathet är bland det värsta jag vet och jag säger det inte för att jag tror att jag vet, för jag vet själv vad det innebär att vara lat, att bland annat skjuta upp saker jämnt och ständigt. Jag ÄR en sådan person och jag mer än avskyr det.
 
Varje morgon, förmiddag, eftermiddag, kväll & natt intalar jag mig själv att detta kommer vara sista dagen som jag ska skjuta upp saker och bara sitta. Men är man en sådan person som skjuter upp saker och är lat så fortsätter man i samma spår dag ut och dag in, det är som en slags drog eller som något annat beroende som t.ex. rökning. Man intalar sig dagligen att detta kommer att vara den sista ciggen man tar, men blir det så? Nej.
 
Och vad gör man mot sin lathet? Hur blir man av med den? Det finns ju inte direkt någon on/off knapp som man bara kan trycka på, eller finns det det? På ett sätt finns de det. Eftersom det enda sättet att bota bli av med sin lathet är att ta tag i det, något annat att göra finns det inte, så enkelt är det! Klart att man kan fortsätta i samma spår år in & år ut vilket jag gjort, men det finns en gräns där något inom en talar om "wtf are you doing?!".
 
Vill man ha något gjort får man ta tag i det. Sitt inte bara ner och tänk "jag gör det senare", för säger man det kommer det inte ske om några timmar, idag eller imorgon! Och när det väl är försent så sitter man där och tänker åter igen "varför gjorde jag inte det & det, äsch jag låter det inte hända igen".
 
De senaste dagarna har jag tagit tag i saker & ting, jag har nästan varit förbannad på mig själv skulle jag vilja säga hehe, men det funkar! Jag har lärt mig en läxa för livet och vill bara säga till er med liknande problem eller något annat som ni vill ändra på fast ni inte tar tag i det, att gör det! Vill du sluta röka? Gör det! Vill du börja träna? Do it! För tar man inte tag i det så kommer man alltid att ångra sig i slutändan och då kan det vara försent!
 
~ Live for today because tomorrow may never come ~
 

Kommentarer



Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Namn - Ålder - Stad
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.