Kass kondition

13/10 2014 21:35 // Vardag // 0 kommentarer
Hej mina kära läsare! Har tagit en lång dusch för en stund sen efter en lång skoldag där jag kom hem lite efter 6. Imorgon släpps lite olika mål jag satt upp, kan ju avslöja en del redan nu...
 
Enda sedan jag var liten har jag alltid varit väldigt smal & rört mig mycket, jag åt ungefär lika mycket som vem som helst men hur mycket jag än åt så gick jag aldrig upp i vikt. Det hände rätt ofta att jag fick höra att jag skulle försöka lägga på mig lite, vilket jag inte oroade mig ett dugg för eftersom man växer & då går man oftast även upp i vikt likaså, right? Jag brydde mig inte direkt & precis som jag trott så la jag på mig & gick upp i vikt ju äldre jag blev. Min kondition var bra fram tills jag började högstadiet, då började den gå som en virvel & blev sämre ju längre tiden gick.
 
Under halva högstadiet hade jag D i idrott & jag var väldigt besviken på att jag inte lyckats bättre när jag verkligen ville ha ett högre betyg eftersom idrott är det ämnet som alltid legat mig närmast, den roligaste lektionen (som många andra hatar), men som jag älskar. Så under denna tid bestämde jag mig för att jag skulle göra precis vad som helst bara jag fick ett högre betyg i idrott. Jag powerwalkade, sprang & cyklade så ofta jag hade tid vilket var ungefär 4-5 gånger i veckan. Jag visste redan då att jag skulle lyckas även om motivationen inte alltid kanske var på topp. När jag sedan gick ur 9an med ett B var jag mer än överlycklig, jag hade inte bara lyckats utan även höjt betyget med det dubbla.
 
Nu under sommarlovet känns det som min kondition blivit rätt kass igen. Jag har haft motivationen till att träna uppe ena stunden & nästa inte. Men jag vill verkligen börja komma igång med träningen igen & det har jag tänkt länge att jag ska göra men det har typ aldrig blivit av. Från & med idag tänker jag i alla fall sätta upp några mål att sträva efter & jag ska göra allt, precis allt för att lyckas med dem! Har alltid varit väldigt envis av mig så detta ska jag allt fixa!
 
Glöm inte att kika in på bloggen imorgon igen då det släpps lite olika mål jag vill SKA nå!

Kommentarer



Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Namn - Ålder - Stad
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.